top of page

VŠEOBECNÉ OBCHODNÍ PODMÍNKY

při poskytování právních služeb kanceláře
IUSTORIA, advokátní kancelář, s.r.o.

Verze: V. 251125

1. Kdo jsme?

IUSTORIA je advokátní kancelář zaměřená na komplexní a hodnotné případy, kde špatné právní řešení stojí desítky tisíc až miliony korun. IUSTORIA je tým advokátů a expertů.

Mgr. Jan Vytřísal, advokát
zapsaný v seznamu advokátů vedeném ČAK pod ev. č. 20461
se sídlem Brno, Slovákova 279/11, PSČ: 602 00

Mgr. Gabriel Kožík, advokát
zapsaný v seznamu advokátů vedeném ČAK pod ev. č. 19320
se sídlem Brno, Slovákova 279/11, PSČ: 602 00

Členy našeho týmu jsou také Mgr. Bára Bartoňková, advokátka s ev. č. ČAK 21080, a další právníci či externí spolupracovníci.

2. S kým uzavíráte smlouvu?

Smlouvu o poskytování právních služeb uzavíráte se společností IUSTORIA, advokátní kancelář, s.r.o., IČO: 173 53 866, se sídlem Slovákova 279/11, Veveří, 602 00 Brno, zapsané v obchodním rejstříku vedeném Krajským soudem v Brně, oddíl C, vložka 129769, prostřednictvím jednoho z advokátů.

Faktury Vám může vystavovat buď tato společnost, nebo některý z našich advokátů. S ohledem na týmovou povahu naší kanceláře bude při spolupráci s Vámi komunikovat kdokoliv z našeho týmu.

Jsme plátci daně z přidané hodnoty (DPH). K odměně za poskytování právních služeb účtujeme DPH, které je aktuálně ve výši 21 %.

Tyto podmínky se použijí na veškeré právní služby, které Vám poskytujeme, a to i v budoucnu, není-li výslovně dohodnuto jinak. Tyto podmínky můžeme v přiměřeném rozsahu měnit. Nové znění Vám zašleme e-mailem; pro další poskytování právních služeb je rozhodné jejich aktuální znění.

Tento dokument může být klientům poskytnut i v jiných jazykových verzích. V případě jakéhokoli rozporu mezi jiným jazykovým zněním a tímto českým zněním jsou vždy rozhodující a závazné tyto Všeobecné obchodní podmínky v českém jazyce.

3. Co děláme, jaké máme hodnoty?

Poskytujeme právní služby ve smyslu § 1 odst. 2 zákona č. 85/1996 Sb., o advokacii: zastupování v řízení před soudy a jinými orgány, obhajobu v trestních věcech, udělování právních porad, sepisování listin, zpracovávání právních rozborů a další formy právní pomoci. Právní služby poskytujeme za úplatu.

Jakožto advokáti máme povinnost mlčenlivosti. Nikomu nesmíme sdělit podrobnosti o Vašem případu, ani to, že jste našimi klienty.

V IUSTORIA si zakládáme na preciznosti, transparentnosti a efektivní komunikaci. Pracujeme na případech, kde má právní řešení značnou hodnotu – typicky vstupujeme tam, kde špatné rozhodnutí stojí desítky až miliony korun, nebo kde jde o reputaci, klíčové obchodní vztahy či strategické pozice.

Otevřeně říkáme, zda se Vám právní boj vyplatí, nebo ne. Pokud ne, sdělíme Vám to napřímo – i když to znamená, že na případu nevyděláme. Raději sepíšeme kvalitní smluvní dokumentaci za 20 000 Kč než řešíme zbytečný spor za 200 000 Kč.

Nejsme nejlevnější. Jsme advokáti, které raději zaplatíte, než abyste je měli proti sobě.

Právní služby poskytujeme standardně v českém jazyce a podle českého práva. Hovoříme dále anglicky, francouzsky, německy a slovensky.

4. Jak jsou naše služby placené?

Naše služby jsou placeny několika způsoby podle charakteru případu. Obvykle si sjednáváme hodinovou sazbu. V podrobnostech viz níže.

4.1. Hodinová odměna

Naše základní hodinová sazba je 3 900 Kč bez DPH. Protože jsme plátci DPH, k této ceně účtujeme daň v zákonem stanovené výši, která aktuálně činí 21 %. Pokud jste plátce DPH, budete si moci uhrazenou daň nárokovat v rámci odpočtu.

Minimální účtovaná odměna za nový případ nebo samostatný úkol činí 5 000 Kč + DPH (tj. 6 050 Kč vč. DPH), bez ohledu na faktický rozsah práce.

Hodinová odměna může být zvýšena zejména v závislosti na náročnosti práce, na jazyce, ve kterém se služba poskytuje, nebo při urgentním režimu. V individuálních případech lze smluvit jinou sazbu, zejména u dlouhodobé spolupráce.

Urgentní režim
Za urgentní považujeme práci, která má být dokončena do 48 hodin od zadání, o víkendech nebo ve svátcích. Hodinová odměna za urgentní práci může být zvýšena až na 7 800 Kč + DPH (dvojnásobek základní sazby).

Strategické poradenství
V případě strategického poradenství – vyjednávání složitých obchodů, restrukturalizace vztahů společníků, ukončení partnerství ve firmě, krizové situace, high-stakes spory nebo složité mezinárodní případy – činí hodinová sazba 4 900 Kč + DPH, není-li sjednáno jinak.

Časová dotace
Při sjednání hodinové sazby Vám sdělíme předpokládaný počet hodin, který si Váš případ vyžádá, je-li to podle situace možné. Odhad časové dotace prosím neberte jako závazný – zejména u řízení před soudy, zpracovávání rozsáhlé dokumentace nebo vyjednávání může být skutečný rozsah odlišný. Pokud si klient přeje sjednat maximální výši odměny, je na místě úkolová odměna (viz níže).

Účtujeme každých započatých 15 minut práce.

4.2. Úkolová odměna

Úkolová odměna je stanovena pevnou částkou za poskytnutí konkrétní právní služby. Typicky jde o:

  • sepis standardizovaných smluv,

  • podání bez převzetí právního zastoupení v řízení,

  • zastoupení v řízení před obchodním rejstříkem včetně sepisu podkladů pro zápisy,

  • běžné právní rozbory,

  • úschovu finančních prostředků apod.

Odměna je pevně stanovena a neměnná, bez ohledu na skutečný rozsah práce. U složitějších úkolů je úkolová odměna stanovena s přihlédnutím ke všem rizikům a předpokládanému rozsahu prací.

4.3. Podílová odměna (success fee)

Podle typu případu si můžeme sjednat odměnu podílovou. V případě úspěchu v konkrétní věci si ponecháme podíl jako odměnu za obstarání plnění ve Váš prospěch. Podílovou odměnu lze sjednat pouze u peněžitých nároků.

Pokud by se úspěch ve věci nedostavil, nevznikne nám nárok na odměnu. Upozorňujeme však, že v případě zahájení soudního řízení, které by neskončilo úspěchem na Vaší straně, Vám i tak může soud uložit povinnost nahradit náklady řízení vzniklé protistraně.

Podílovou odměnu standardně sjednáváme ve výši 20–25 % z vymoženého plnění. Podílová odměna nezbavuje klienta povinnosti hradit hotové výdaje a případné náklady protistrany. Účtujeme také DPH, které není součástí procentuální odměny.

4.4. Odměna podle advokátního tarifu

Pokud by se advokát s klientem nedomluvil na smluvní odměně, bude své služby účtovat podle vyhlášky Ministerstva spravedlnosti č. 177/1996 Sb., advokátní tarif. Podle advokátního tarifu také postupují advokáti a soudy při vyčíslování nákladů řízení.

V případě úspěchu v soudním řízení Vám soud obvykle nepřizná náhradu nákladů řízení ve výši, kterou jako odměnu uhradíte svému advokátovi podle jeho hodinové sazby. Vztah hodinové sazby a odměny podle advokátního tarifu je komplikovaný – našim klientům tuto záležitost aktivně osvětlujeme.

4.5. Paušální odměna

Paušální odměnu nabízíme pouze klientům, kteří dlouhodobě využívají naše služby v rozsahu odpovídajícím střední nebo větší společnosti. Po společné dohodě o měsíčním množství poskytovaných služeb a jejich ceně uzavíráme smlouvu o dlouhodobé spolupráci. Právní služby pro paušalisty mají standardně prioritu.

Finanční podmínky jsou individuální a odvíjejí se od rozsahu a povahy spolupráce. Při překročení paušálního penza času jsou další hodiny účtovány vyšší až standardní sazbou.

5. Co účtujeme?

S naší činností je spojena administrativa, telefonáty, cestování – i tyto činnosti jsou zpoplatněny.

5.1. Práce

V případě hodinové odměny účtujeme veškerou vykonanou práci na Vašem případu: sepis dokumentace (právních podání, analýz), účast na jednáních (soudních, úředních, s klientem, s protistranou), telefonickou a e-mailovou komunikaci, nahlížení do spisů, odborné konzultace, seznamování se s podklady atd.

Minimální účtovaná odměna za nový případ je uvedena v čl. 4.1.

Krátké telefonické či e-mailové dotazy, které vyžadují právní posouzení, jsou vždy považovány za právní službu a mohou být účtovány podle hodinové sazby.

Účtujeme každých započatých 15 minut práce.

Seznámení se s podklady
Advokát je placen za svůj čas trávený vysoce kvalifikovanou prací. Proto účtujeme jakékoliv seznámení se s podklady od klienta – i v případě, kdy klientovi nemůžeme sdělit nic jiného, než že jeho případ nemá řešení.

Účtujeme veškerý čas strávený na klientově případu. Pakliže jsme se s klientem domluvili na úkolové odměně, účtujeme jednou částkou. Úkolovou odměnu je však vždy třeba vzájemně odsouhlasit předem. Pokud k žádné dohodě nedošlo, účtujeme hodinovou sazbou.

Úvodní schůzka
V nestandardizovaných případech je většinou vhodné se s klientem sejít na úvodní schůzce, kde projednáme okolnosti případu a zjistíme přibližný rámec možných řešení. Na úvodní schůzce také vzájemně zjišťujeme, zda si budeme vyhovovat.

Úvodní schůzka je vždy zpoplatněná dle aktuální hodinové sazby. U dlouhodobé spolupráce můžeme část úvodní schůzky zahrnout do paušálu nebo fixní ceny za projekt.

5.2. Promeškaný čas

Účtujeme náhradu za promeškaný čas částkou 1 200 Kč + DPH za hodinu. Promeškaným časem se rozumí zejména cesta za klientem či na jednání, kopírování či skenování dokumentace, předání spisu klientovi při skončení věci apod.

Účtujeme každých započatých 30 minut promeškaného času, tj. minimálně 600 Kč + DPH.

5.3. Cestovné

V případě, že se za Vámi či na jednání dostavíme mimo naši kancelář, účtujeme cestovné částkou 10 Kč + DPH za kilometr.

5.4. Hotové výdaje

Hotovými výdaji jsou například výpisy z katastru nemovitostí, výpisy z centrální evidence exekucí nebo drobné správní poplatky. O zaplacení soudních či správních poplatků sahajících do vyšších částek požádáme přímo Vás.

6. Jak fakturujeme?

6.1. Faktury

Fakturu za právní služby standardně zasíláme podle povahy práce:

  • při odevzdání finálního výsledku (zaslání finálního znění smlouvy),

  • po účasti při úkonu (účast na soudním jednání), nebo

  • na konci kalendářního měsíce (pokud jsme nefakturovali dříve).

U rozsáhlejších případů fakturujeme průběžně (měsíčně nebo po dílčích etapách).

Splatnost faktur je 14 dní.

Spolu s fakturou standardně zasíláme vyúčtování – přehled, za co platíte. Faktura tyto údaje neobsahuje z důvodu naší mlčenlivosti.

Pokud jsme klientovi odevzdali koncept dokumentu ke schválení a klient přestane poskytovat součinnost, po připomenutí mu zasíláme fakturu.

6.2. Zálohové faktury

U některých typů případů (např. spory, high-stakes vyjednávání, strategické poradenství) můžeme požadovat zálohu i u stávajících klientů. Bez uhrazení zálohové faktury nezačneme s realizací případu.

Zálohové faktury také vystavujeme klientům, kteří se zpožďují s placením řádně vyúčtované práce.

Zálohovou platbu vyúčtujeme podle domluvy, nejpozději však po poskytnutí sjednané služby.

6.3. Pozastavení služeb při prodlení s platbou

V případě prodlení klienta s úhradou jakékoliv splatné částky si advokátní kancelář vyhrazuje právo pozastavit poskytování právních služeb až do úplného uhrazení dlužné částky. Klient bere na vědomí, že pozastavení služeb může mít dopad na výsledek věci.

I v případě pozastavení služeb provedeme nezbytné úkony, aby klient neutrpěl újmu v důsledku bezprostředně hrozících lhůt nebo úkonů, které nelze odložit.

7. Rozsah mandátu

Mandát se vztahuje pouze na právní služby výslovně dohodnuté s klientem (např. konkrétní řízení, konkrétní smlouvu). Jakékoliv další úkony – včetně navazujících sporů, jiných smluv či řízení – nejsou součástí mandátu, pokud nebyly výslovně dohodnuty.

Právní služby Vám poskytuje náš tým. Vyhrazujeme si právo rozdělit práci v rámci kanceláře tak, aby byla věc vyřízena efektivně a v odpovídající kvalitě. Klient bere na vědomí, že některé úkony mohou činit koncipienti nebo externí spolupracovníci pod dohledem advokáta.

8. Komunikace a dostupnost

Primárním komunikačním kanálem je e-mail. Telefonická komunikace je určena zejména k operativnímu domlouvání, ale i v rámci ní může být účtována odměna, pokud jde o poskytování právní služby. Na e-mailové dotazy reagujeme obvykle do 2 pracovních dnů; nejedná se však o závaznou lhůtu.

Za závazné pokyny klienta považujeme pokyny učiněné:

  • e-mailem z adres, které nám klient sdělil,

  • prostřednictvím datové schránky klienta,

  • písemně v listinné podobě.

Klient bere na vědomí, že pokyny zaslané z jiných adres nebo osobami, které nás klient neoznačil jako oprávněné, nemusí být akceptovány.

Nahrávání hovorů a schůzek
Klient bere na vědomí, že za účelem přesné dokumentace obsahu právních konzultací, své vůle a pokynů a pro účely plnění smlouvy o poskytování právních služeb může IUSTORIA, advokátní kancelář, s.r.o., pořizovat zvukové záznamy telefonických hovorů a osobních jednání s klientem. Takto pořízené záznamy slouží také k ochraně oprávněných zájmů advokátní kanceláře při případných sporech ohledně obsahu pokynů či rozsahu poskytovaných služeb, podléhají povinnosti mlčenlivosti a jsou uchovávány pouze po dobu nezbytnou k výše uvedeným účelům.

Zároveň mohou být tyto záznamy použity při sporu o odměnu advokáta jako důkaz v soudním řízení.

9. Účetní a daňové souvislosti

V případě potřeby zajistíme pro Vás také služby účetních či daňových poradců z našeho širšího týmu. Odměnu za tyto služby Vám přefakturujeme.

10. Součinnost klienta, důvěra mezi klientem a advokátem

Aby mohly být naše služby kompletní, potřebujeme od klientů součinnost: poskytnutí podrobností, podkladů, odpovědi na otázky, sdělení k alternativám řešení apod.

Důvěra mezi advokátem a klientem je zásadní. Advokát od klienta potřebuje znát všechny okolnosti případu. Pokud klient některé podrobnosti zamlčuje, často to odnese sám – advokát v takovém případě není schopen účinně hájit klientova práva.

Klient odpovídá za pravdivost a úplnost informací a podkladů, které nám poskytuje. Pokud klient některé skutečnosti zamlčí nebo uvede neúplně, neneseme odpovědnost za to, že jím zvolený postup povede k výsledku, který očekává.

11. Výsledek právních služeb

Advokát standardně nemůže zaručit výsledek svých služeb. Toto pravidlo vyplývá ze samotné povahy advokacie a projevuje se především tam, kde se o klientovu případu vede soudní či jiné řízení, nebo kde výsledek závisí na jednání jiných osob.

Advokát garantuje, že dodá smlouvu v klientem vyžádané podobě, zastoupí klienta v řízení, sepíše a podá veškeré dokumenty. Advokát však nemůže zaručit, že řízení skončí úspěchem nebo že protistrana zaplatí dluh.

Uvedené neznamená, že by advokát nenesl odpovědnost za svoji práci – k tomu viz blíže čl. 12.

12. Odpovědnost advokáta za škodu a ukončení spolupráce

Advokát odpovídá za to, že jím zvolený postup a udělené rady nejsou v rozporu s odbornou péčí, kterou lze od advokáta v dané věci očekávat. Advokát nese například odpovědnost za to, že ačkoliv to měl vědět a měl tak učinit, nevznesl před soudem za klienta námitku promlčení a klient tak svůj spor prohrál.

Pro takové případy je advokát, resp. naše advokátní kancelář, povinně pojištěna. V naší kanceláři jsme pojištěni do škody ve výši 100 000 000 Kč. V případě, že klient potřebuje služby, v jejichž rámci se jedná o vyšší částky, advokát se s klientem domlouvají na zvýšení pojistného limitu.

Vyhrazujeme si právo odmítnout nebo ukončit poskytování právních služeb zejména v případech, kdy:

  • klient neposkytuje součinnost,

  • je v prodlení s úhradou odměny,

  • požaduje po nás postup v rozporu s právními předpisy, stavovským předpisem nebo našimi hodnotami.

13. Smlouva o poskytování právních služeb

Smlouvu o poskytování právních služeb spolu uzavíráme standardně na dobu splnění klientem vyžádané služby. V případě smluv je to jejich předání klientovi, v případě zastoupení v řízeních je to na dobu trvání takového řízení.

Vedle smlouvy o poskytování právních služeb existuje také plná moc. Uzavřením smlouvy nám klient ještě plnou moc automaticky neudělil. Plnou moc advokát potřebuje k formálnímu zastoupení klienta, typicky před soudem.

Smlouvu o poskytování právních služeb můžeme uzavřít ústně, e-mailem i písemně. Ve specifických případech žádáme zájemce o naše služby o podepsání obsáhlejší písemné smlouvy. Ve většině případů si vystačíme se smlouvou ústní potvrzenou e-mailem. Právě za účelem objasnění obsahu těchto smluv zasíláme klientům tento dokument.

Smlouvu i plnou moc může klient kdykoliv vypovědět.

14. Ochrana osobních údajů

Správce osobních údajů:
IUSTORIA, advokátní kancelář, s.r.o., IČO: 173 53 866, se sídlem Slovákova 279/11, Veveří, 602 00 Brno.

Rozsah zpracování:
Zpracováváme osobní údaje nezbytné pro poskytování právních služeb a související komunikaci – zejména identifikační a kontaktní údaje klientů a jejich zástupců, údaje související s právními případy, údaje o platbách a úkonech a dále zvukové záznamy telefonických hovorů a osobních jednání, jsou-li pořizovány podle čl. 8 těchto podmínek.

Právní základ:
Zpracování je nezbytné pro plnění smlouvy o poskytování právních služeb, pro splnění právních povinností advokáta podle zákona o advokacii a souvisejících právních předpisů a dále je prováděno na základě našeho oprávněného zájmu na řádné dokumentaci komunikace s klientem a ochraně našich práv a obraně v případných sporech. V případech, kdy zpracování přesahuje uvedené účely, je založeno na souhlasu klienta.

Přístup k údajům:
K osobním údajům mají přístup pouze advokáti a zaměstnanci naší kanceláře, kteří s nimi potřebují nakládat při plnění svých úkolů. Všichni mají povinnost zachovávat důvěrnost.

Práva klientů:
Máte právo na přístup k osobním údajům, jejich opravu, výmaz, omezení zpracování a právo podat námitku proti zpracování. Pro uplatnění těchto práv nás kontaktujte na info@iustoria.cz.

Doba uchovávání:
Osobní údaje uchováváme po dobu stanovenou zákonem nebo po dobu nezbytnou pro splnění účelu, pro který byly shromážděny. Po uplynutí této doby jsou bezpečně vymazány nebo anonymizovány.

Mezi zpracovávané osobní údaje mohou patřit i zvukové záznamy telefonických hovorů a osobních jednání s klientem, pořízené za účelem dokumentace pokynů klienta, plnění smlouvy o poskytování právních služeb a ochrany oprávněných zájmů advokátní kanceláře.

15. Závěrem

Advokacie je obor, kde se často rozhoduje o velkých věcech – penězích, vztazích, reputaci.

Tyto podmínky nastavujeme tak, abychom mohli pracovat efektivně, kvalitně a bez kompromisů. Pokud s nimi souhlasíte, budeme stát na Vaší straně naplno.

V Brně dne 25. 11. 2025

IUSTORIA, advokátní kancelář, s.r.o.

Slovákova 279/11

602 00 Brno-střed

info@iustoria.cz

+420 777 366 857

Instagram

LinkedIn

Facebook

bottom of page